Digitale relationer og datadreven informationsformidling
Vi vil med projektet dreje rådgivningstjenesten over mod brug af sociale medier, digitale produktions- og forretningssystemer, datastrømme fra tags, sensorer og positionerings teknologier til at automatisere data relateret til de enkelte landbrug, således at relevant viden kommer til landmanden via systemer eller digitale relationer frem for, at han som nu selv skal søge og finde den på nettet. Kort sagt vil projektet bidrage til at landbrugsmæssige forretninger i bred forstand sker ved brug af metoder og koncepter kendt som Social Business.
Overblik over og kommentarer til ca. 50 systemer til understøttelse af crowdsourcing.
Via kvartalsvise analyser af LandbrugsInfos logfiler bliver den datadrevne informationsformiling mere målrettet og relevant for landmand og rådgiver.
Via kvartalsvise analyser af LandbrugsInfos logfiler bliver den datadrevne informationsformiling mere målrettet og relevant for landmand og rådgiver.
Via kvartalsvise analyser af LandbrugsInfos logfiler bliver den datadrevne informationsformiling mere målrettet og relevant for landmand og rådgiver.
Via kvartalsvise analyser af SEGES digitale universers logfiler bliver den datadrevne informationsformidling mere målrettet og relevant for landmand og rådgiver.
Virker kampagnerne, hvem er læserne og hvor brugervenligt er websitet egentlig. Ved at benytte Googles gratis analyseredskab kan du måle effekten af dine online indsatser.
Uanset om du rejser i forbindelse med dit arbejde eller holder ferie, er der en lang række muligheder for ved brug af digitale services og apps at optimere rejsen hvad angår udbytte, pris og oplevelser.
Notatet giver med en samling cases eksempler på, hvordan andre arbejder med at sikre landmandens ejerskab til data, og hvordan der arbejdes med at sikre strukturer, så data både beskyttes og benyttes.
Rapporten beskriver valg og fravalg i forhold til beslutningsgrundlaget for valg af platform. Derudover beskrives de foreløbige resultater ved indførelse af den valgte platform.
Diasshow fra workshop vedrørende smart visning af deltidslandmandens data.
Diasshow fra workshop vedrørende smart visning af landmandens data via et dashboard.
Ved at følge med landmandens spor på din hjemmeside kan du via Geckoboardets dataopsamling blive endnu skarpere på, at give den besøgende en god brugeroplevelse.
At forstå og samarbejde med Googles søgerobotter er vigtig for enhver online virksomhed. Derfor er det godt givet ud at inkludere SEO i dine daglige rutiner.
På baggrund af 10 artikler på Landbrugsinfo, er der udarbejdet 10 infographics som viser en visualisering af artiklernes indhold. Først i dokumentet er et kort notat om infographics og hvad tankerne om de 10 infographics har været.
Via deltagelse i seminarer hos Novicell er der hentet ny viden til projektet, således vi kan forbedre og monitorere data samt viden relateret til landbrug.
Målet med Landbrugets Data Center er bl.a. at understøtte simplificering af data’s vej fra sensor til skyen og sikre landmandens rettigheder til data.
Et hurtigt overblik i en travl hverdag ved hjælp af video med faglig viden og aktuelle problemstillinger efterspørges i højere grad end tidligere, viser ny analyse.
Relaterede artikler, sider om samme emne og artikler af samme forfatter.
De digitale relationer skal styrkes. Gennem profilering af de faglige medarbejdere på web og sociale medier vil vi skabe grobund for større samarbejde og videndeling på online medier.
Geckoboards kan bruges til automatisk indsamling af persondata online. Dette er brugt på SEGES digitale platforme i 2015 og med stor succes, når der ses på besøgstal.
Digital videndeling mellem landmænd. Notatet beskriver hvorfor systemet ServiceNow – der i efteråret 2015 blev idriftsat internt på SEGES – ikke er anvendelig til understøttelse af digital vidensdeling mellem landmænd.
Nøglen til en succesfuld Facebook-side er i virkeligheden meget enkel. Lyt og interager med læserne på deres præmisser, hav en klar strategi samt mål fastlagt fra start.
Praktiserende kvægdyrlæger vil have lettilgængelig faglig viden af høj kvalitet. De er dygtige til at videndele og ønsker at være på forkant med lovgivningen.
Diasshow brugt til undervisning i de sociale medier med fokus på det professionelle netværk, LinkedIn. Undervisningen skal motivere de faglige medarbejdere til at bruge de digitale relationer aktivt i deres arbejde.
Med afsæt i The Forrester Wave™: Social Relationship Platforms, Q2 2015 er en række platforme til social monitorering bedømt i forhold til de specifikke behov for SEGES, hvor det at lytte vejer tungt i forhold til det at markedsføre.
Diasshow til visning i videogruppe med analyse, fif og eksempler på brug af video som fagligt fyrtårn.
Nye tiltag i Google Analytics, herunder funktionalitet til monitorering af brugergrupper og enkeltbrugere, samt gennemslagskraften for løbende kampagner.